Lebanese Director, Simon Asmar, Dies Aged 76

Renowned Lebanese Director Simon Asmar passed earlier this week after struggling with an incurable illness. Conflicting information about his death circulated on the internet on Tuesday and the sad news was confirmed by Elie Bassil on his Instagram page.

 

 

View this post on Instagram

 

أعلن، وللأسف الشديد، وفاة المخرج الأسطورة سيمون أسمر منذ لحظات عن عمر يناهز ال ٧٦ عامًا إثر صراعه مع المرض الخبيث!! (يذكر أنّه عانى لأيّام عديدة في المستشفى من مرورة هذا المرض إلّا أنّني فضّلت التكتّم عن نشره حتى إشعار آخر) الله يرحمه ويصبّر أهله وكلّ محبّينه!! 🙏🏻💔 هذا المخرج العظيم كان أوّل شخصية أحاورها في حياتي الإعلامية!! مقابلتي معه كانت بْروجيه جامعي عليّ تقديمه لأستاذي في الجامعة ونلت عليه أعلى علامة!! ومقابلتي هذه معه كانت حصرية ولم تبصر النور على صفحات المطبوعات آنذاك لأنّني لم أكن قد دخلت بعد المؤسسات الصحفية والإعلامية التي عدت وانطلقت منها… هذا الفرض ما زال معي، ولكن في بيتي في بيروت، وقد أنشره لكم مع الأيام… أمّا بخصوص هذه الصورة التي تجمعنا مع بعض، فقد التقطت لنا خلال لقاء إذاعي مع حضرته على أثير إذاعة صوت الغد في كْيوسْك مجلّة الجرس لمعرض الكتاب الدولي في بيروت، وكان عمري على ما أعتقد آنذاك ١٩ عامًا … الله يرحمك إستاذ!! إنت اللي كنت من أهمّ المؤمنين فيني والداعمين إلي إذا مش أهمّن!!

A post shared by the media nanny ايلي باسيل (@eliebassilofcl) on

Asmar became famous in the Arabic music and entertainment industry thanks to shows such as Studio al Fan, which launched the careers of countless Lebanese stars, including Walid Toufic, Nawal El Zoghby, Ragheb Alama, Majida Al Rouma, Wael Kfoury, and Assi El Hellani. Asmar’s nickname in the industry was “Star Maker”.

Simon Asmar is survived by his wife, Nada Kraidy, and their three children: Wassim, Karim, and Bachir.

No Comments Yet

Comments are closed

 

Mondanité is Lebanon’s leading lifestyle and social magazine. Well-known for its broad coverage of the society hot spots; every party and every big event Lebanon is hosting.

FOLLOW US ON